Der findes rigtig mange gode råd til, hvordan man kan blive mere synlig på nettet som virksomhed. Og fordi der hele tiden sker noget online, så ændrer kravene til, hvordan man opnår gode resultater i Google-resultaterne sig også hele tiden.
Derfor er du som virksomhedsejer eller hjemmesideejer også nødt til hele tiden at være opdateret på, hvad der kan skabe mere synlighed. For synlighed på nettet er noget af det vigtigste, når man har en virksomhed – uanset hvilken branche virksomheden er i.
Ofte finder kunderne nye virksomheder at handle ved online, og det gælder både, når det er B2C og B2B. Derfor er det vigtigt, at virksomheden udstråler professionalitet og overskud med en ordentlig SEO.
Optimer dit indhold
En ting, der altid er vigtigt, når man snakker SEO og synlighed i et resultat på Google, handler om, at din hjemmeside skal spille 100 procent. Det betyder, at indholdet på din side altid skal være optimeret i forhold de spilleregler, der er er omkring online synlighed.
Hvis du ikke allerede har gjort det, så er det vigtigt, at du kigger på
- Indholdet på dine sider – er det unikt?
- Tags på siden – er de unikke for hver enkel side?
- Er der en rød tråd igennem din side?
- Er der tags på alle dine billeder, sådan at Google kan læse dem?
Hvis disse ting ikke er optimerede, så er det med at komme i gang. Er du i tvivl om, det er tilfældet, så få enten fat i en virksomhed, der kan hjælpe dig, eller sæt en app på din hjemmeside, som hurtigt kan måle, hvordan din SEO-score er. Der findes en sådan til de langt de fleste hjemmesideudbydere. Hvis du vil vide mere om, hvordan du kan gøre din SEO bedre, så læs videre her.
Bliv klogere på Google
I tråd med at reglerne for synlighed på nettet hele tiden ændrer sig, er det også supervigtigt, at du hele tiden er ajour på, hvad de nye regler er, hvordan du kan ændre din hjemmeside så den følger dem og så videre.
Google selv udbyder kurser, hvor man kan læse sig til, hvordan man gør sin hjemmeside mere synlig. På den måde er du sikker på, at du hele tiden er med og hele tiden skaber synlighed, og ikke rykker ned i søgeresultaterne.
Samtidig er det også godt i sig selv, at du ændrer på hjemmesiden tit, eftersom Google er glad, når en hjemmeside er dynamisk. Og det vil den være, når du ændrer på tingene nu og da og hele tiden opdaterer med nyt indhold.
Det kunne eksempelvis være en blog eller nyheder fra virksomheden.